torsdag 13 oktober 2011

13 Oktober

Idag på fm var Ida och Linnea här på besök...Linnea är en liten busunge! Vi gick upp till ÖF och åt en liten lätt frulle och sen gick vi ut en sväng så att barnen kunde sova så vi fick äta lunch i lugn och ro. Fika och massa skitsnack...Linnea åt sen sin lunch på mitt köksgolv kan man säga hihi..hundarna blev glada iaf!=) Tiden gick sååå snabbt och vipps var det dax för Ida att brassa till förskolan och hämta William... och jag tänkte ta en häärlig promenad med hundarna, som slutade i total kaos!! Fräckis har otroligt mycket jakt i sig och ser allt som rör sig i stort sätt som byten..och idag var det en liten valp på vift...åh herregud ...höll på att få hjärtstopp!

Tur var att jag alltid har med munkorgen i vagnen...hjärtat i 180 fick jag försöka få med mig hundar och barnvagn hem för att sen försöka få tag i valpen för att gå tillbaka med den där den bor...lilla valpen är en vinthund, otroligt söt...som så glatt viftade på svansen och gav mig pussar. Detta är en jätte ohållbar situation och vi har beslutat oss för att låta Fräckis gå över till andra sidan då det här bara är ett litet problem av allt. Det är så synd att hon är så skarp och har en jaktinstinkt till tusen, funkar inte i ett bostadsområde. Det skulle vara en sak om hon var intresserad av att jaga och om det skulle gå att bryta på något sätt..men när hon blir så intensiv så att det inte går att bryta och det är inget liv att ha en munkorg på sig. Mitt hjärta blöder och jag gråter av sorg...Men när vi inte kan ha henne ihop med några hundar alls eller ha henne lös..samt inte ha henne ihop med barn så är det inte hållbart....Jag vet att det kommer komma en hel del åsikter om det här men det här är det bästa för Fräckis.

Nu ska jag sätta mig i soffan och försöka lugna ner sig. Leon har sovit hela dagen..han lär väl vara vaken hela natten istället....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar