lördag 17 december 2011

Ja nu var det verkligen länge sedan jag uppdaterade bloggen, det har inte funnits någon tid alls.
Leon växer och är nu för stor för sin liggdel till vagnen, har idag börjat med en helt ny rutin, att när han ska sova på dagen ska han sova i sin säng och inte vi vagnen, jag vill plocka bort "vaggandet" för han blir skitförbannad när han ska sova på kvällen och spjälsängen inte vaggar, blir nog bättre och lugnare om han får börja sova i sin egna säng på dagarna och det funkade mycket bra idag, över förväntan.

Han börjar också tycka det är roligt att ligga på magen och har rullat från rygg till mage 3 gånger, stolt mamma!:-)

Han börjar också bli mer intresserad av att sitta, hålla och greppa saker och plocka så igår fick han en Bitskallra som är grepp vänlig och den verkar han gilla, han suger och biter på den som en liten vampyr!

Tänder är ju på G, flera har spruckit igenom och det har varit riktigt jävla jobbigt, sömnlösa nätter, gnäll och typ 10 ton dregel...hoppas att det lugnar sig snart! Inatt vaknade han bara 1 gång och åt men sen vaknade han ett X antal gånger för att han tappat nappen, men sen tuggar han endå bara på nappen...lilla skrutten!.


Idag har vi varit ute i snöstorn, Leon låg så skönt nerbäddad i vagnen och jag gick med vantar, mössa, täckbrallor, och en tjock jacka...BURR. Jävla snö, hatar det. Varje hund hade ett täcke på sig..nu börjar det..fy alltså:-(

Har under 2 veckors tid ändrat min kost, ska försöka gå ner i vikt och har en målvikt på 67 kg till att börja med, startvikt 81 kg! 14 kg alltså, och tyvärr har jag ingen våg hemma så jag har ingen aning om jag gått ner något men det känns som det iaf.

Har bakat lite bullar också:-)


Slänger upp lite bilder också..

Leon i sin nya sittstol

fläskfilé gryta med broccoli och avokado

Kyckling med qinnoa, tomatsås med lök, sparris, broccoli, vitlök och ingefära.

stora bullar med muscovado fyllning

oj, vilken snygging!

hallå hallå

lussebullar med fyllning


Bullar med muscovado fyllning, stora och små :-)



Hejdåååå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar